FANDOM

1. Várias skills adicionadas para as classes. Dentre as quais:

Skills de Gladiator
Nome Level Tipo Descrição
Body Strike 61 Skill

Causa dano físico de 90 ~ 94 no seu target e aumenta o aggro.

Body Combo -> Body Strike

41 MP / CT 0s / CD 12s

Magical Defense 62 Stigma

Por 15s, aumenta a magic supression por 300 e abaixa a magic resistance por 100.

110 MP / instant cast / CD 3min

Parry Stance 63 Skill

Por 10s, aumenta o parry por 300.

Ferocious Strike -> Parry Stance

55 MP / instant cast / CD 24s

Dragon Nova 64 Skill Causa 195 ~199 de dano físico a inimigos dentro de um raio de 7m de você. Adiciona 568 de dano extra se o target for da Dragon Race.
Ankle Snare Stigma

Imobiliza o target por 10s. O range depende da sua arma equipada.

MP 69 / instant cast / CD 1min

Skills de Templar
Nome Level Tipo  Descrição
Bloody Strike 61 Skill

Seu HP é sacrificado para causar dano a um target a certo range (dependendo de sua arma) causando 753 ~757 dano físico. Se o target é da Dragon Race, causa um dano extra de 469. Pode ser usado em até 3 inimigos consecutivos.

Shining Slash -> Bloody Strike

418 HP / instant cast / CD 12s 

Sacrificing Touch 62 Stigma

Sacrifica um pouco de seu HP parar curar 3000 do HP de um target. O range da skill varia de acordo com a arma equipada.

3000 HP / instant cast / CD 1,5min

Sword over Shield 63 Skill

Sacrifica um pouco de seu HP para abaixar sua Physical Def por 40% por 15s enquanto cada ataque seu inflingirá um dano extra de 438.

659 HP / instant cast / CD 30s

Rejuvenating Roar 64 Skill

Você cura a si mesmo e 2 outros alidados dentro de um raio de 8m de você em 1000HP.

1800 HP / instant cast / CD 1min

Judgement Strike 65 Stigma

Causa 1151 ~1155 de dano físico em um target.

174 MP / instant cast / CD 1min

Threatening Howl 65 Skill

Aggra 6 targets dentro de 8m de você, aumentando seu aggro, a cada 2s em 15s.

290 MP / instant cast / CD 1,5m

Skills de Ranger
Nome Level Tipo Descrição
Screeching Strafe 61 Skill

Causa 366 ~370 de dano físico em um alvo em estado de choque(?) e essa skill pode ser ativa 2 vezes.

54 MP / instant cast / CD 1min

Quick Dash 62 Stigma

Todos impedimentos de movimento são tirados e teleporta 10m a frente instantaneamente.

221 MP / instant cast / CD 3min

Finishing Dash 63 Skill

Causa 1292 ~1296 de dano físico em um target.

Screeching Strafe -> Finishing Shot

168 MP / instant cast / CD 1min

Nova Trap 64 Skill

Arma uma trap numa área visível que explode 3s após sua montagem. A explosão empurra os inimigos para longe e os derruba.

10 Tripped fruits / instant cast / CD 1min

Storm Mine 65 Skill

Instala uma mina de AoE no ar que dura 1min e sempre que um inimigo chegar perto ela explode num raio de 10m diminuindo o flight time por 15s e os stuna por 0,5s.

0 MP / instant cast / CD 30s 

Sealing Shot 65 Stigma

Causa 280 ~284 de dano físico em um target  e por 6s ~ 8s o casting time do target é aumentado em 100% e sua attack speed é diminuida.

202 MP / instant cast / CD 30s

Assassin

lv 61 Back Slice (Skill Book) : You cause 16 ~ 20 damage to a target but causes 465 extra damage if you attack them from behind. Step 2 of a combo: Surprise Attack -> Cheap Shot. 83 mana cost, instant cast with 16 seconds cooldown.

Lv 62 Escape Stance (Stigma) : You cure all movement impairments and increases your shock resistance for 7 seconds for 500. 229 mana cost, instant cast with 3 minutes cooldown.

Lv 63 Back Strike (Skill Book) : You cause 90 ~ 94 physical damage to a target but if you attack them from behind you cause 520 extra damage and poison them. Step 3 of a combo: Cheap Shot -> Back Strike. 113 mana cost, instant cast with 16 seconds cooldown.

Lv 64 Instant Ambush (Skill Book) : You move behind a target and cause 111 ~ 115 physical damage as well as stunning them by a chance. Step 2 of a combo: Dash Attack -> Instant Ambush. No mana cost, instant cast with 40 seconds cooldown.

Lv 65 Shadow Illusion (Skill Book) : For 3 seconds you are put in a stealth that has no move speed penalties. Can be used during combat, step 2 of a combo: Remove Shock -> Shadow Illusion. 261 mana cost, instant cast with 3 minutes cooldown.

Lv 65 Cheap Strike (Stigma) : Stealth skill, you cause 1366 ~ 1370 physical damage to your target and your target is instantly stunned. 203 mana cost, instant cast with 30 seconds cooldown.

Sorcerer

Lv 61 Flame Lance (Skill Book) : A charge skill. You cause 860 fire magic damage to your target. The range varies on your weapon. 248 mana cost, 1.4 seconds for maximum charge and 3 seconds cooldown.

Lv 62 Cure Sleep (Stigma) : You cure the sleep status from a target, the range varies on the weapon. 640 mana cost, instant cast with 1.5 minutes cooldown.

Lv 63 Multi-Barrier (Skill Book) : For 5 seconds you create a shield that blocks 449 damage for 449 of maximum damage. Can be used 5 times in a row. 329 mana cost, instant cast with 5 minutes cooldown.

Lv 64 Delayed Explosion (Skill Book) : Creates a delayed AOE explosion at a target area, the damage can damage up to 8 enemies and the explosion will occur 4 and 6 seconds later causing fire magic damage. The range varies on the weapon. 565 mana cost, 2 seconds cast time with 1.5 minutes cooldown.

Lv 65 Draconic Inferno (Skill Book) You cause 3505 fire magic damage, if the target is of the Dragon Race they will take extra 1524 damage as well as be knocked back. Range varies on the weapon. 1279 mana cost, 4 seconds cast time with 2 minutes cooldown.

Lv 65 Hypnosis (Stigma) : A charge skill. You put your target to sleep for 5 seconds as well as increasing all elemental resistance. The range varies on the weapon. 348 mana cost, 1.4 seconds to fully charge with 20 seconds cooldown.

Spiritmaster

Lv 61 Spirit Strike (Skill Book) : You cause 1159 water magic damage to your target, if your target is of the Dragon race you will cause 686 extra damage. 360 mana cost, 2.5 seconds cast time with 8 seconds cooldown.

Lv 62 Nature’s Blessing (Stigma) : Removes all movement impairing effects and for 10 seconds your movement impairment resistance is increased by 800. 312 mana cost, instant cast with 3 minutes cooldown.

Lv 63 Spirit Enhancement: Sprint (Skill Book) : For 5 minutes increase your spirit’s movement speed by 20%. 205 mana cost, instant cast with 2 minutes cooldown.

Lv 64 Spiritual Curse (Skill Book) : For 15 seconds lower the target’s magic suppression by 200. 264 mana cost, 1.5 seconds cast time with 1 minute cooldown.

Lv 65 Command: Spirit Explosion (Skill Book) : You command your spirit to use all of its life force to explode on command. The elemental magic damage varies on the spirit’s type. 599 mana cost, 1 second cast time with 3 minutes cooldown.

Lv 65 Command: Defend (Stigma) : You command your spirit to defend a target. The spirit will create a barrier that defends itself and the target within the 20m with a barrier that absorbs the damage by 100% chance. This effect lasts for 20 seconds. No mana cost, instant cast with 3 minutes cooldown.

Chanter

Lv 61 Combo Strike (Skill Book) : You cause 122 ~ 126 physical damage to a stumbled target. Can be activated 3 times in a row. 138 mana cost, instant cast with 30 seconds cooldown.

Lv 62 Sacrificing Swiftness (Stigma) : You make your ally’s movement 25% faster by sacrificing your own health. 2500 health cost, instant cast with 1.5 minutes cooldown.

Lv 63 Splitting Strike (Skill Book) : You cause 327 ~ 331 physical damage to your target, step 3 of a combo: Booming Strike -> Splitting Strike. 114 mana cost, instant cast with 6 seconds cooldown.

Lv 64 Dimensional Escape (Skill Book) : You disappear and reappear on the same spot and for 15 seconds decrease your enmity gain. 486 mana cost, instant cast with 3 minutes cooldown.

Lv 65 Wind’s Blessings (Skill Book) : You increase the flight speed of you and your allies within 20m radius by 10% and gives extra 3 second flight time. No mana cost, instant cast with 10 seconds cooldown.

Lv 65 Death Strike (Stigma) : A charge skill. You charge your attack and strike the target for 342 ~ 346 physical damage. 290 mana cost, 1.2 seconds to fully charge with 30 seconds cooldown.

Cleric

Lv 61 Fury of the Heavens (Skill Book) : You sacrifice your health to cause 1443 earth magic damage to your target. Range varies on weapon type. 1255 health cost, instant cast with 1 minute cooldown.

Lv 62 Sprint (Stigma) : For 10 seconds you increase your movement speed by 30%. Costs 6% of your mana, instant cast with 3 minutes cooldown.

Lv 63 Flash Heal (Skill Book) : You heal 1480 health of your target, the range varies on your weapon. 166 mana cost, instant cast with 2 seconds cooldown.

Lv 64 Heaven’s Blessings (Skill Book) : For 8 seconds increase the health of you and your party members within the 25m radius by 2043. 1016 mana cost, instant cast with 1 minute cooldown.

Lv 65 Healing Rays (Skill Book) : A charge skill. You heal you and your party members within 25m radius by the maximum amount of 728 health. 357 mana cost, instant cast, 6 seconds cooldown. (This is kind of confusing as it doesn’t really give the maximum time needed to get the full amount unlike other skills.)

Lv 65 Thunderstruck (Stigma) : You cause 1799 wind magic damage to a target. 280 mana cost, 2 seconds cast time with 30 seconds cooldown.

2. Adicionado sistema de acumulação de skills: Quanto maior o cast, mais poderosa a skill fica:

Sorcerer        Sleep – quanto maior o cast, maior o tempo de efeito
Cleric         AoE heal – quanto maior o cast, maior será o poder do heal no seu grupo
Chanter        ataca inimigo – quanto maior o cast, mais forte o ataque ficará

Off topic: segundo o mesmo blog, também vemos que mais dois outros sistemas de skills serão adicionados:

- Skills para sobrevivência 

Gladiator     Por um curto período de tempo aumenta o stat de Magic Supression, porém diminui o stat de Magic Resistance
Ranger     Teleporta a frente e cancela todos debbufs de movimento
Cleric     Aumenta a velocidade de movimento temporariamente
Chanter     Teleporta e diminui aggro

2. Skills de PvP/RvR

Templar    Ataca um target poderosamente
Gladiator    Vai ao encontro e acerta todos inimigos em volta do target
Assassin    Habilitada somente em Hide, inflinge grande dano em um target e também paraliza se o target for acertado por trás
Sorcerer    Depois de um pequeno cast, summona 3 meteoros numa área selecianada com dano AoE
Spiritmaster    O espírito summonado usa dano AoE e afasta os inimigos. Após a skill o espírito é desfeito.

Fonte: Daeva's Report - Aion 4.0 General 4.0 1st part patch notes